Seminář ✎ úkol 1

qr

Od nedávných hodin designu online vzdělávání se mi už povedlo využít QR kód pro (ne zcela) vlastní potřebu a vlastně mě překvapilo, jak snadné je kód vytvořit, jednoduché použít, a přesto se s nimi moc nepracuje; sama je ignoruji od nepaměti. Proto jsem vyhledávala QR kódy a související projekty ve vzdělávání. Povedlo se mi najít spoustu jednotlivých tipů spíš než konkrétní projekty, vesměs byla hlavní přidaná hodnota interaktivita ve výuce pro studenta (žáka). Za zástupce projektu přikládám učitelský blog; v odkazovaném článku je reflektováno konkrétní využití QR kódů v třídě.

QR kódy bych zkusila využít pro individualizaci obsahu při práci s tištěnými materiály (ať už například handouty, pracovní listy, potažmo učebnice); připadá mi to jednak jako hezký start, jak kombinovat stávající učební praktiky nenásilně s novými technologiemi, zadruhé je pro mě osobně papír nenahraditelnou komoditou a pro učení významnou (tedy nepodloženě předpokládám, že to takto mohou mít i jiní studenti/žáci). V praxi si představuji QR kód pro oblasti: vysvětlení pojmů, poskytnutí rozšířeného obsahu k tématu, využití multimediálního obsahu pro názornost přednášeného (je asi bez diskusí, že občas může tříminutové video nahradit hodinu vysvětlování).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s