Cvičení ☊ úkol 2/A ☊ audio/podcast

DIGITÁLNÍ KOMPETENCE ☊ PODCAST

Hotový podcast na téma digitálních kompetencí si lze poslechnout zde.

Anotace

Podcast představuje základní vymezení digitálních kompetencí, a to především ve vztahu k Digital competence framework for educators.

Doporučené zdroje

DigComp a digitální kompetence: Dovednosti, bez kterých se v 21. století neobejdete, 2018. In: Portfál Digi [online]. PortálDigi Digistrategie 2020, 19. 7. 2018 [cit. 2018-10-03]. Dostupné z: http://www.portaldigi.cz/blog/digcomp-digitalni-kompetence-dovednosti-bez-kterych-se-v-21-stoleti-neobejdete

Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Praha: NÚV, 2018. ISBN: 978-80-7481-214-9. Dostupné z https://rvp.cz/

Kurz rozvoje digitálních kompetencí: The Digital Competence Framework [online], 2018. Brno: Masarykova univerzita [cit. 2018-10-03]. Dostupné z: http://kisk.phil.muni.cz/digicomp

Redecker, C. European Framework for the Digital Competence for Educators: DigCompEdu. Punie, Y (ed.). EUR 38775 EN. Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2017. ISBN 9789279734946.

Zdroje

Digitální kompetence: zásadní dovednost 21. století pro učitele a studenty, 2016. In: School Education Gateway [online]. School Education Gateway, 29. 5. 2017 [cit. 2018-10-03]. Dostupné z: https://www.schooleducationgateway.eu/cz/pub/resources/tutorials/digital-competence-the-vital-.htm

Kurz rozvoje digitálních kompetencí: The Digital Competence Framework [online], 2018. Brno: Masarykova univerzita [cit. 2018-10-03]. Dostupné z: http://kisk.phil.muni.cz/digicomp

NEUMAJER, Ondřej, Rámce digitálních kompetencí učitele. In: Ondřej Neumajer [online]. 1.7.2018 [cit. 2018-10-03]. Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/ramce-digitalnich-kompetenci-ucitele/

Redecker, C. European Framework for the Digital Competence for Educators: DigCompEdu. Punie, Y (ed.). EUR 38775 EN. Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2017. ISBN 9789279734946.

Náhled scriptu

Původně jsem psala do tabulky, vlevo čistě text, vpravo instrukce a poznámky. Nakonec mi to ale i audia nevyhovovalo (u videa to dává, pro mě, větší smysl), protože jsem naopak se při čtení nedokázala koncentrovat. Takto mi vznikly oddíly, mezi kterými jsem jednak chtěla mít pauzu ve finální nahrávce, ale zároveň to byly pauzy i pro mě.

scri.jpg

(CVIKO_audio = zde je možné mrknout na celý soubor)

 

Advertisements

3 thoughts on “Cvičení ☊ úkol 2/A ☊ audio/podcast

  1. Ahoj Hani,
    to se někomu nahrává, s takovým hlasem! :))). Oceňuji, že sis přizpůsobila skript, a přípravu vůbec. Pokud bych měla něco doporučit, tak nejspíš tyto dvě věci: 1. změkčení vyjadřování vůči posluchačům – nevím, zda nemohou mít pocit, že jsou do něčeho tlačeni formulacemi typu “musí”. 2. zvážila bych vysvětlení DK obecně dříve. Téma DK je pro krátký podcast dost těžké, popasovala ses dobře :).

    Děkuji,
    Hanka

    Like

  2. Ahoj,

    musím říct, že oproti jiným, se to poslouchá celkem pěkně. Srozumitelnost a barva hlasu dává dobrý potenciál pro obohacení posluchače. Zzusím vypíchnout pár věcí, na kterých bys mohla v případném dalším dílu zapracovat. Jde spíše o věci týkající se formy. Obsah je, jak již psala Hanka, na svoůj objem zvládnutý dobře.

    Zkus si příště dát pozor na rušivé zvuky v pozadí. Je jasné, že klávesnice na začátku byla cílená, ale listování a klikání během nahrávky už počítám ne. Může to být rušivé (na mě to tak alespoň působilo). S tím se pojí pak hladina hlasitosti – oproti úvodním úderům na klávesnici je pak tvůj hlas o něco tišší. Je dobré ty hladiny srovnat, aby byl zvukový zážitek konzistentní.

    Druhá věc, která mě k tomu napadá je určitá monotónnost. Místy jsem měl pocit, že slyším, jak to čteš a chybí tam zápal pro téma.Je to jen pocit, ale když přidáš trochu emocí do hlasu, zapojíš dynamiku mluveného projevu, bude to pak posluchače držet mnohem více v pozornosti.

    Poslední, co mě trochu překvapilo, byl tak zvláštně useknutý konec. Vypadalo to, že chceš ještě něco říct a ono ne. Při psaní/mluvení projevu je fajn na začátku říct co řekneš, říct to a pak říct, co jsi řekla (a ta struktura u tebe proběhla, to ne, že ne) a dát si pozor na to, aby ten konec vyzněl nejsilněji, tím se totiž často předává sdělení.

    Jinak je to ale moc příjemné a fajnové poslouchání 😉

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s