Cviko #️⃣ úkol 6 #️⃣ Moodle

S Moodlem jsem z pozice nestudenta pracovala prvně a asi největším překvapením pro mě je, že finální vzhled, který není vyloženě špatný, naprosto neodpovídá nízké (=nepřehledné, nepřívětivé) úrovni správy vnitřku. Z pohledu kohokoliv, kdo by tam měl často vytvářet kurzy, by se mi chtělo trochu brečet. Samozřejmě, výhody a nevýhody Moodle jsou na delší diskuse; za sebe bych vypíchla pro mě největší hrůzu, a sice vytvářet v Moodle jakékoliv testové otázky

[Také máte nový layout na WordPressu? wow]

 

Nakonec se mi tam povedlo vytvořit (viz screenshot) jakýsi modul.Vybrala jsem jen dílčí část svého tématu, protože zpracovávat digitální kompetence podle DigiCompFrameworku, s čímž jsem začala, tedy textu o rozsahu menší knihy, do jednoho submobulu mi připadalo nešťastné. Na druhou stranu jsem se přiblížila rozsahu spíš microlearningu. 🙂 Oblast, kterou jsem zpracovala, byly digitální zdroje, konkrétně první část, výběr. 

V modulu mám podcast hned na začátku, umístění bylo jasné, týká se ještě digitálních kompetencí jako celku. Dokonce se mi tam nakonec (skoro)hodila moje improvizovaná fotka se židlí. 🙂

Mým cílem pro potenciální studenty bylo naznačit cestu a aspekty od výběru po stažení digitálního zdroje (jasně, patří sem toho mnohem víc, ale pro pokusný text to snad bude ok :). To znamená: přemýšlet nad tím, proč a jaký digi zdroj vůbec potřebuji, koresponduje s mými vzdělávacími cíli, jak a kde ho tedy budu hledat a konečně, až ho najdu, poznám, že je dobrý a že ho ne/můžu použít? (= takže pro mě to byl vlastně meta úkol)

S cílem pak navazuje fázovitost modulu, tedy každá část má svůj oddělený odstaveček. Stejně tak i závěrečný test nutí potenciálního studenta znovu celým projít procesem.

Zmlsaně ze všech KISK kurzů na wiki styl, jsem přidala náznakovitě odkazy i sem, ideální množství si představuji zhruba trojnásobné. Zároveň na základě různých feedbacků třeba po Psychologii v online vzdělávání jsem přidala seznam odkazů na konec modulu.

Konečně, plakát z Canvy jsem měla původně jiný, přidávám verzi na konec. Nelíbí se mi tolik ani jedna z verzí, ale puntičkářství žere v Canvě hromadu času. (Pracuju v ní běžně obvykle kvůli online obsahům na sítě.)

[Jak vám vyhovuje Canva 2.0 oproti 1.0?]

Test v Moodle.
Advertisements

4 thoughts on “Cviko #️⃣ úkol 6 #️⃣ Moodle

  1. Ahoj,
    tvé zpracování modulu je super.
    Jako první umístit podcast mi přijde jako skvělá volba, jelikož si člověk může rovnou oprášit znalosti/vědomosti, než se pustí do dalších materiálů a neunikají mu tak souvislosti.
    Velmi se mi líbí, že studenta provedeš celým tématem, zdůrazníš, co je důležité a zároveň ho i odkazuješ na další zdroje, spojit to vše dohromady je pecka.
    QR kód v plakátu je zajímavý nápad, akorát si nejsem z praktického hlediska jistá, zda bude dostatečně kontrastní.
    Měj se pěkně,
    Domi

    P.S. Omlouvám se za krátkou zpětnou vazbu, ale fakt se mi to líbí a nemám, co zkritizovat (jinak by byla delší).

    Liked by 1 person

  2. Supr Hani,
    oceňuji, že jsi pracovala s délkou řádku, ještě i nad délkou stránky by se dalo uvažovat. Vizuální komunikace je určitě Tvá silná stránka. Výborné je také pojetí kvízu, jak dlouho to zabralo vytvořit?

    PS: Na Canvu si stále zvykám, ale myslím, že je to lepší 😉

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s