Cviko 💝 úkol 7 💝 EdX

První dojmy: 10/10.

Mně se obvykle stává, že u nových věcí vidím spíš “ale”, než “jů, super”(případně aspoň těsnou kombinaci). Ale vybraný MOOC na EdX zatím žádná ale nemá, naopak, má spoustu jů i wow!

Na hodině jsem našla kurz na FutureLearn, s kurzy na platformě jsem měla asi trojí zkušenost; pro všechny byl příhodný popis “dávačky”. Vyměnila jsem ho za Responsible Innovation: Ethics, Safety and Technology na EdX a (zatím) můžu kurz i EdX doporučit.

Proč?

1️⃣ MNOHO FOREM A MÉDIÍ (a jestli máte nový editor pro WordPress, jaký je tu tríček na dělání číslovaného seznamu, abych mohla pod nadpis pokračovat odstavcem a ne dalším bodem? :()
– myšlenková mapa, videa, text, otázky ad.

2️⃣ ENGAGEMENT PRVKY
a) aneketky
(zakliknu odpověd, rovnou vidím, jak se rozhodovali ostatní; třeba v případě slavného trolley dilemma se mi ukázalo, že je lehčí se o varantách bavit, ale i zakliknutí online možnosti, ať už jakékoliv, je jakési potvrzení, hmatatelnější a o to těžší rozhodnutí -> i tahle drobnost dobře demonstruje, o jak velká etická dilemata se v kontextu inovací a technologií jedná)
b) say hallo part (zakliknu se na mapě, vidím, odkud jsou ostatní studující, připadá mi to hezčí, než jen psát “hi I am Hanka”)

c) Project relay aka Presto (viz níž)

3️⃣  DOBŘE ZPRACOVANÁ VIDEA
– nejen s titulkami, ale i bočním přepisem textu (super pro orientaci, mně třeba dává problém při videu dávat stoprocentní pozor, #mileniál, takže mi přijde vhod se občas bokem podívat na souvisloti před/po)
– řečníci pracují dobře s hlasem, intonací, srozumitelně vyslovují, mají umírněná gesta

Project relay aka Presto

Samozřejmě, co by mě zajímalo vedle tématu nejvíc, byla tahle část, nicméně hned zkraje kurzu bylo důrazně podotýkáno, že účast v Prestu vyžaduje zhruba 25 hodin času navíc, což je do konce semestru tak o 40 víc, než tomu můžu dát. 😦

O co jde? Autoři kurzu tvrdí, že je postavený na teorii a pokud ji nepřeneseme do praxe, po pár týdnech zbude sotva matná vzpomínka (zdravím tolik věcí, co jsem kdy četla a přijdu na to při znovučtení v polovině). Proto vyvinuli systém, který bych nazvala jako řetězové zapojení a feedback. Jako student dostávám úkol na téma A, který přede mnou už někdo zpracovával. Ohodnotím jeho práci, doplním poznámkami, přidám svou část (rozšířím materiál) a posílám jej dál, takže ho dostane někdo zase po mně a udělá totéž (ohodnotí a doplní mou práci a pošlel ji dál).

Hodnocení získávám právě na základě feedbacku od studenta, který hodnotí mou práci, tedy od toho po mně. Zároveň můžu získat body navíc: podle rozdílů v hodnocení (autora přede mnou ohodnotím 4hvězdami, mně někdo ohodnotí 5, dostávám navíc tu jednu; proti podvádění pak jde funkce alertu, kdy mohu nahlásit podezřele nízké hodnocení, které by snad někdo úmyslně udělil, protože by se mu logicky zvyšovalo jeho). 

Náhodné poznámky

První a nejsilnější dojem z kurzu byl asi: Aha, on nad tím fakt někdo přemýšlel! Nejsou to jenom natočená videa a pár odkazů. Hned zkraje se představí EdX jako platforma i přehledná úvodní kapitola o kurzu. Ta obshauje bezva úvodní video, které pomáhá pochopit téma (viz video níž; za mě je jednoudobře zvolené, dobře zpracované), stručné anotace dílčích kapitol (včetně goals a objectives, to jsem osobně v MOOC potkala vždycky maximálně jen náznakovitě, implicitně či obecně) a potom, řekla bych, vtahovací video do tématu, které bylo myšlenkově podle mě utvářené jako trailer nebo v mindsetu dobrých copywriterů (ukaž jen to nej!). 

 

Random myšlenky z kurzu

“Technology is never value-neutral, but always value-laden.”
“Information and communications technology is an important new carrier of values.”

“Responsible Innovation is about anticipating moral choice and taking responsibility for the responsibility of others.”

 

 

Advertisements

2 thoughts on “Cviko 💝 úkol 7 💝 EdX

  1. Super 🙂 pokud budeš řetězový feedback někde zkoušet, tak mne prosím zapoj, ráda si to vyzkouším ;). Mapa mi přijde také skvělá. Btw. hledám bezbolestný úvodní engagement do KPIček. Nápady vítány.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s