Cviko 📝 úkol 8 📝 reflexe z hodiny a assessment

REFLEXE VYTVOŘENÉHO ÚKOLU V MOODLE <viz post>

Zkraje: pro mě je trochu těžší (a nemělo by:)), takže jenom dobře si to zkusit míň strukturovaně) přemýšlet nad naším “kurzem” jako nad kurzem jen poslední dva (tři?) úkoly; líp by se mi pracovalo, kdybychom to tak pojali od začátku. 🙂

I proto jsem měla formulovaný úkol volněji, zároveň mi to dávalo smysl v kontextu ne úplně jasně a přesně definované cílovky pedagogů, ke kterým se mi obvykle všechno vztahuje nejlépe; navíc jsme se na tom shodli i na hodině v pondělek.

Původní formulace úkolu:

Na jaký nový zdroj jste tento týden přišli? V čem by mohl být přínosný či zajímavý pro ostatní? K čemu ho plánujete využít vy? Nebojte se nasdílet videa, obrázky, otevřené zdroje, články, aplikace, jednoduše cokoliv aspoň trochu souvisejícího.

Komentář: Moje téma jsou digitální kompetence, které jsem zkraje (video, podcast) pojala obecně podle DigCompFrameworku, jenže pro další úkoly už nebylo únosné v tom pokračovat. Takže proti sobě stálo nedívat se na ně skrz framework, což mi přišlo jako škoda, nebo se zaměřit na dílčí část. 

Modul v Moodlu je tedy namyšlen jako pokračování řekněme semestrálního kurzu, který se věnuje digitálním kompetencím (podobný existuje a je prima, doporučuju). Ve vybraném Moodle týdnu jsme tak u práce s digitálními zdroji, konkrétně u výběru zdrojů. (Obsahově mi z toho vzniká skoro microlearning.)

A zpátky k úkolu, cílem bylo navázat na hlavní message modulu: je dobré si postupně vyhledávat užitečné zdroje a vytvářet si knihovnu, do které přidávám jen ty relevantní a ověřené zdroje; ty navíc můžu sdílet a usnadnit tak někomu dalšímu jeho vyhledávání.

  • V úkolu nějaký zdroj musím postnout veřejně (ostatní spolužáci jej uvidí) = tlak na to, aby to nebyla Wikipedie :)).
  • Drobná anotace vysvětlí, k čemu zdroj je a usnadní práci ostatním.
  • Sdílím, tedy jsem.
  • Inspiromat (kradu pojem!).

Bloomova taxonomie:

Podle mě se v (drobné, malé, ale přeci) míře dotýkáme stupíku “vytvořit”. Úkol nesměřuje k zapamatování, jako spíš k využití, ozkoušení, analýze (výběr zdroje).

Časová náročnost:

Předpokládaná je tak půl hodinka. (Samozřejmě tak můžu plácnout první zdroj, který mám na záložkách, ale pořád jej musím přinejmenším okomentovat a vymyslet, jak jej na úkol navléci:)).

Kdo a jak bude úkol hodnotit:

Lektor/tutor.

Splněný/nesplněný:

Tady vnímám jeden ze dvou hlavních problémů.

> První byl široké zadání (na jaký zdroj jsi narazil/a); nebylo to dobře formulované a původní myšlenka byla zdroje, které se týkají submodulu. Za úvahu by ale asi stálo také limitovat výběr z formátů (místo klasického textu brát jen videa, aplikace atd.).
> Druhý problém je ne/splnění úkolu. Splněn je vložený úkol s drobnou anotací. Po konzultacích v hodině bych upravila zadání na:

Na jaký nový zdroj, související s naším modulem, jste tento týden přišli?

Zkuste odpovědět na otázky:
1) V čem by mohl být přínosný či zajímavý pro vás?
2) K čemu ho plánujete v nejbližší době využít vy? Popište konkrétní situaci.
3) V čem by mohl zaujmout ostatní?
4) Co vám připadá nejpřínosnější? A co je největší slabina?
Nebojte se nasdílet videa, obrázky, otevřené zdroje, články, aplikace, jednoduše cokoliv aspoň trochu souvisejícího.

A tím pádem bych pak ne/splnění hodnotila aspoň trochu strukturovaně a férově (byly okomentovány všechny body + vložen zdroj?).


 

ASSESSMENT Z HODINY

gform.jpg

Advertisements

4 thoughts on “Cviko 📝 úkol 8 📝 reflexe z hodiny a assessment

  1. Ahoj podruhé,
    líbí se mi, jak to máš dobře promyšlené. Zvolený typ úkolu/testu – rychlý check-out, který přiměje žáka se trochu více zamyslet je super.
    Společná zásobárna zdrojů je fajn, otázkou je, přesně to, na co jsi poukázala, a to je, zda si student nevezme první odkaz, aby měl „splněno“ a pro ostatní pak zdroj nebude moc přínosný. Zároveň mě k tomu napadá, co když budou dva stejné zdroje? Asi by se sem hodilo dopsat něco ve smyslu: „Podívejte se, co už tam odevzdali vaši spolužáci a najděte něco jiného.“

    Co se týče společné práce – testu v Gforms, níže jen co mě k tomu napadlo:
    Otázka na copyright mi nepřijde zrovna šťastná v tom, že v ČR máme autorský zákon, který funguje trochu odlišně od amerického „copyrightu“. Místo toho bych tam dala „duševní vlastnictví“, což si myslím, že vystihuje, na co se ptáte a zároveň se to přímo neváže na zákony konkrétní země.

    Trochu vtipná mi přijde u „otázky“ začínat „zkuste“.

    Poslední otázku na zamyšlení si myslím by bylo vhodné dát jako název oddílu, pod to ano X ne, a pod to zdůvodnění.

    Nejsem si jistá, zda všechny otázky máte „nepovinné“ schválně? Tedy, jak hodnotit, pokud student neodpoví na vše.

    Liked by 1 person

    1. Ahoj (znovu), díky za komentáře. Nepovinné otázky se nepovedly v nastavení, díky za tip. K zamyšlení je rozhodně ten copyright, je to nevhodně formulované a původně to mělo směřovat k Creative Commons céčkám, ale asi jsme to zapomněly doformulovat.

      Osobně pak díky i za tip na zdroje, nějak apriori jsem předpokládala, že ta náhoda stejných zdrojů je minimální, ale někde zvýraznit neopakování a předcházet třeba i kopírování zdrojů, stojí rozhodně za zvážení. :))

      Liked by 1 person

  2. Přídávám se ke skvělým komentům Dominiky. Otázky v testíku jsou velmi dobře namířené, jen celkem logicky chybí cvik ve formulacích, které jsou ale opravdu těžké. Jako student bych si možná nebyla jistá, jaký je očekávaný rozsah odpovědí. Trošku mne pak v závěru zaskočilo, že po odeslání není žádná zpětná vazba. Stálo by dle mého za zvážení, jestli by se k jednotlivým otázkám nemohly objevit komentáře. Tím by se využila výhoda použíté technologie – okamžitá zpětná vazba, alespoň orientační. Student by porovnal svou odpověď s vaší. Možností je ale asi mnoho. 🙂 Jinak na mne osobně velmi dobře působil motiv dotazníku. Boural mi pocit “zkoušení”.

    Díky za skvělou práci
    Hanka

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s